Ублажете го процесот на мозочното стареење

0

Природно е кога човекот старее, неговите когнитивни функции да се намалуваат, па сите се стремиме да ја подобриме функцијата на мозокот во тој процес.

Сигурно сте пробале нешто за да ја подобрите когнитивната работа, без разлика дали преку мозочни игри за да се подобри сеќавањето, со пиење кафе за да ја зголемите вашата способност да се концентрирате и да научите нешто ново, некој вид на билка или медитација за да го подобрите вашето ментално здравје.

Луѓето низ светот трошат многу на фармацевстки производи за да го постигнат тоа, но што ако сепак, голем дел од одговорот лежи во еден лек, оној што технички може да се направи бесплатно?

Бидете активни !
Во прилог погледнете како вежбањето влијае на одредени когнитивни способности…


Како вежбањето ја подобрува функцијата на мозокот?
Сите знаеме дека вежбата е добра за нашето ментално здравје, но истражувањата покажуваат дека одржливата аеробна вежба (кардио) има најмногу придобивки, може да го подигне вашето расположение и да го подобри менталното здравје, да се бори против когнитивниот пад поврзан со староста, да ја подобри меморијата, способноста да се фокусирате, па дури и да ја подобри меморијата на оние кои страдаат од “хемомозомот” по заздравувањето од рак на дојка.

Вежба за ментално здравје
Секој што редовно оди на долги прошетки, џоги, плива, вози велосипед или некоја друга форма на одржлива кардиоваскуларна активност, знае за непосредното зголемување на расположението кое следи по сесијата.
Овој вид на вежбање може да го подобри расположението, да ја намали депресијата и да ја зголеми самодовербата на повеќе начини

Вежба за подобрување на меморијата
Редовното вежбање ја подобрува меморијата на различни начини, директно и индиректно.

Намалување на инсулинската резистенција: Иако во моментов не е сигурно за тоа како тоа влијае на меморијата, постојат студии кои се спроведуваат во васкуларните и не-васкуларните механизми во кои резистенцијата на инсулин предизвикува когнитивен пад. Она што го знаеме е како вежбањето ја подобрува инсулинската чувствителност: Кога вежбаме, телото ја согорува гликозата складирана во нашите мускули како гликоген. Потоа, нашето тело го заменува загубениот мускулен гликоген од гликозата во крвотокот, со што ја зголемува чувствителноста на вашето тело кон инсулин.

Намалување на воспалението во мозокот: Повторно, истражувачите најдоа врска помеѓу зголеменото воспаление и намалувањето на когнитивниот пад. Вежбањето, бидејќи го зголемува протокот на крв во мозокот, се чини дека го подобрува тоа.
Го прави вашиот мозокот поголем: Истражувачите откриле дека префронталниот кортекс и медијалниот временски кортекс на мозокот, деловите кои го контролираат размислувањето и меморијата, се поголеми кај луѓето кои вежбаат отколку луѓето кои не го прават тоа.

Когнитивниот пад како што старееме веќе долго време се смета за природен дел од процесот на стареење, а сепак има некои луѓе кои доживеале над 100 години и се уште имаат остар ум како во 30тите или 40тите. Вежбањето е многу веројатна причина за тоа.
Каква вежба е најдобра?
Најдобра опција за подобрување на функцијата на мозокот е аеробната кардиоваскуларна активност. Тоа не значи дека треба да почнете да трчате маратон. Дури и само 30 до 45 минути умерена активност секој ден ќе покаже резултати.

Обидете се со…

Пешачење
Џогирање / Трчање
Пливање


Планинарење

Возење велосипед
Веслање
Часови по аеробик
Играње некаков спорт
Качување по скали
Танцување

Општо земено, подобрената меморија и зголемената функција на мозокот нема да можете да ја забележите веднаш, бидејќи на новите ќелии и невронските врски потребно им е време да се изградат и да се формираат.

Очекувајте овие промени да се појават во текот на неколку недели до неколку месеци. После тоа, можете да уживате во животот, со подобрена функција на мозокот, без разлика на годините.

При објавување на материјали од порталот www.hybread.mk во друг медиум, задолжително наведете го изворот од кој е преземен текстот